Det sjuka med reklammen är att den ju faktiskt fungerar! har inte än läst boken ” reklamen är livsfarlig” av lindqvist, men jag har den i bokhylan… Man måste ju vara skeptisk till reklamen för att man inte skall gå på den, och någonting säger mig att folk gärna köper reklammbudskap, för man vill ju gärna tro att prylarna är så bra som det påstås.
Den köpfria dagen är visserligen verkningslös i det stora hela , men det vore spännande om typ all i Sverige inte köpte nått en dag. Vilken grej =)
Du läser ju psykologi och det läskiga är väl att den riktigt bra reklammen använder psykologiska kunskaper för att få oss att vilja köpa ditt och datten?
skoj att du aktiverat dig politiskt. man kan ju alltid hoppas att man förändra någonting. humor i sammanhanget är väl att USA börjat sakta vakna, om demokraterna vinner presidentvalet så kanske de till och med går med på kyoto protokollet om ett årtionde eller nått =)
Det sjuka med reklammen är att den ju faktiskt fungerar! har inte än läst boken ” reklamen är livsfarlig” av lindqvist, men jag har den i bokhylan…
Man måste ju vara skeptisk till reklamen för att man inte skall gå på den, och någonting säger mig att folk gärna köper reklammbudskap, för man vill ju gärna tro att prylarna är så bra som det påstås.
Den köpfria dagen är visserligen verkningslös i det stora hela , men det vore spännande om typ all i Sverige inte köpte nått en dag. Vilken grej =)
Du läser ju psykologi och det läskiga är väl att den riktigt bra reklammen använder psykologiska kunskaper för att få oss att vilja köpa ditt och datten?
skoj att du aktiverat dig politiskt. man kan ju alltid hoppas att man förändra någonting.
humor i sammanhanget är väl att USA börjat sakta vakna, om demokraterna vinner presidentvalet så kanske de till och med går med på kyoto protokollet om ett årtionde eller nått =)
johannystrom.webblogg.se